Thursday, March 22, 2018

No telefon njoi customer services


No telefon njoi customer services

Astro njoi telah menyediakan talian khusus untuk pengguna njoi.
sekiranya anda ingin menghubungi astro njoi anda tidak perlu lagi menggunakan no telefon yang kebiasaannya digunakan pelanggan sebelum ini iaitu menggunakan talian general line.Pihak astro dah asingkan talian pengguna untuk astro general line tersebut dengan talian pengguna njoi.

Jika anda pengguna Njoi,anda boleh gunakan nombor telefon dengan merujuk maklumat dibawah

Anda boleh rujuk maklumat dibawah.

Njoi Customer Service : 03 - 95438100
General line       : 03 - 95433838
IPTV Customer Service : 03 - 95431543

waktu operasi :
Setiap hari 8am - 12am

Pelanggan njoi boleh menghubungi terus dan dapatkan penyelesaian yang terbaik daripada masalah yang dihadapi,pastikan anda cukup baki kredit untuk menelefon khidmat pelanggan kerana talian yang digunakan oleh pihak astro bukanlah talian bebas tol,bukan talian free.

Pertama sekali sebelum menelefon customer services,pelanggan perlu sediakan dahulu maklumat akaun astro njoi,seperti nama penuh serta no akaun astro njoi.Kerana Pihak astro akan membuat pengesahan terlebih dahulu adakah benar anda pemegang akaun njoi yang sah atau tidak sebelum meneruskan perbualan berikutnya.

kemudian pastikan anda bersedia dengan soalan-soalan atau aduan-aduan yang ingin diajukan kepada customer services,pastikannya juga ianya jelas bagi memudahkan customer services merekod maklumbalas dan maklumat daripada anda untuk penyelesaian masalah.Setiap perbualan dan percakapan anda dengan pegawai khidmat pelanggan akan direkodkan.

Sekiranya aduan atau laporan kerosakan telah dibuat, pastikan anda meminta nombor laporan untuk rujukan anda.Anda boleh berikan nombor laporan ini sekiranya kes anda tidak diselesaikan yang mana kemungkinan kes anda tercicir atau terlepas pandang.

kepada pelanggan yang tidak berpuas hati terhadap layanan daripada customer services ataupun tidak mampu untuk menghubungi customer services,mereka boleh menghantar emel ke alamat emel
seperti di bawah :-

wecare@astro.com.my

Boleh juga menghubungi pihak astro melalui facebook page astro,perlu tekan 'like' terlebih dahulu pada page astro,kemudian bolehlah hantar seberapa banyak komen,cadangan,dan masalah astro anda

KLIK UNTUK KE FANPAGE ASTRO



57 comments:

  1. Tuan..masalah njoi lag slps 2 3 jam tengok..of on okey sekejap then jadi balik..keberangkalian puncanya tuan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bos guna njoi model ? bekalan kuasa yg disupply ke mainboard dah xnormal,mgkin komponen kapsitor pada bekalan kuasa ada yg rosak,kering,bocor.

      cth ye ...normal b.kuasa supply 3.38volt ke mainboard.apabila decoder di on 1-2 jam suhu meningkat,ia menglmi penurunan voltan kepada 1 volt mybbkan tv off.

      Delete
  2. Tuan.. masalah njoi saya decorder tidak menyala dan adakah decorder ini boleh diganti?

    ReplyDelete
  3. No signal ni...macam mana ehh?

    ReplyDelete
  4. baki ada lg rm30...tp x boleh nk beli channel...

    ReplyDelete
  5. Njoi sye tak boleh buka..kne masukan kod pin.

    ReplyDelete
  6. Channel 131 bli xmsuk tp duet hbis Dr rm30 tggl rm9.12 sj smpi skrg

    ReplyDelete
  7. Njoi saya skrg boleh tengok channel 102 ja...kenapa terjadi mcm ni...apa mslhnya?

    ReplyDelete
  8. Njoi saya tak boleh tengok langsung

    ReplyDelete
  9. call bertus kali lgsung xjwab...

    ReplyDelete
  10. Dicorder umh sy xmyala.. adakah ia akan di ganti

    ReplyDelete
  11. Dekoder on of.on of..mcne tu???

    ReplyDelete
  12. Kalau tak ada siaran yg di sediakan di anjoi.mcm mana nak beli

    ReplyDelete
  13. Apa hal njoi ne.. Bli assp2 siaran lain yg kluar... Apa msalah ne

    ReplyDelete
  14. gangguan perkhdmatan lama sgt aihhh...sms x ada respond

    ReplyDelete
  15. Dri tggu pengesahan channel...x blas lgi msj pengesahan....bole dh kot..pkai tv dekoder jew. .kite kasi black astro alk...ape mcm....

    ReplyDelete
  16. Bolehkah coxial cable ke piring stalite Astro Njoi di buat sambungan jika tidak cukup panjang?

    ReplyDelete
  17. Blh dpt kan no pemasangan balik Njoi..Buka nak psang balik pindah rumah.

    ReplyDelete
  18. Njoy saya asyik no signal.. Xhujan xribut.. Trus xdpt tgok.. Whats a pblm....

    ReplyDelete
  19. Apa masalah Njoi sy asyik On of on of ja skrg..Sblum ni tidak juga.Padahal x hujan x ribut juga..cuaca ok juga.Boleh tolong selesainkan masalah Njoi sya ni??

    ReplyDelete
  20. Kenapa Astro First dan Astro Best bermasalah... Movie yang baru cth agen Ali n frozen x de dlm senarai

    ReplyDelete
  21. Topup bleh.bila nk beli channel 33888 send xde maklum balas...adoi...teruk la Astro service ni

    ReplyDelete
  22. Not compatible with this signal

    ReplyDelete
  23. Kenapa njoi sy asyik no signal je

    ReplyDelete
  24. Saya beli star vijay tapi tak dapat duit habis

    ReplyDelete
  25. knpe njoi sya dekoder nya xhidup...ape masalah dia ye

    ReplyDelete
  26. Kenapa saluran njoi saya yang basic 101,102,103 tak ada siaran ya. Cuaca elok je. Tapi bila tekan remote katanya saluran ini tiada. Kenapa? Why?. Jawab secepat mungkin ya musim musim PKP ni

    ReplyDelete
  27. Saya nak tanya kenapa saya beli astro ria dan warna untuk 30 hari tetapi hanya astro warna je boleh tgk. Astro ria pulak dapat tgk 2 hari je.. Adakah saya perlu beli semula ataupun macam mana. Minta respon dengan cepat.

    ReplyDelete
  28. Macam mana nak dapat astro percuma

    ReplyDelete
  29. saya baru sahaja membeli kad baharu yg telah patah. bayaran telah dibuat. mohon hantar segera kad dan aktif. No akaun 0911010051

    ReplyDelete
  30. hello.. mcm mana mau aktifkan njoi..?
    sebab sebelum ni TV rosak beberapa bulan..

    ReplyDelete
  31. sy dah bli utk pakej saluran citra dan warna acc da tolak tp saluran tak dpt tgk jgk

    ReplyDelete
  32. Npe setiap kli nk tgk tv siaran 102 n 103 x blh tgk sdngkn x ujn siaran lain blh je.jiran seblh umh pun pakai njoy dpt je semua siaran.

    ReplyDelete
  33. Langsung Tak boleh tengok siaran apa pun xde signal..apa kes njoi ni

    ReplyDelete
  34. siaran astro njoi problem ke, suara sangkut2, susahnya nk kol customer servis, plz fast respond, perlu jumpa sape utk masalah ni

    ReplyDelete
  35. Nk tny knp siarn njoy sy x...

    ReplyDelete
  36. Dekoder saya problem bile bukak siaran HD je jadi heng. Kenape yer

    ReplyDelete
  37. Tuan/puan boleh saya tahu apa masalah njoi sya ye..dekoder tak ada menunjuk no hanya --;-- no singnal..call customer servis tak tahu no yang mana

    ReplyDelete

  38. Masalah saya adalah semalam 11/6/2021 saya topup rm100...untuk membeli pek euro rm80 saya kena membeli pek hd rm15...bila saya dah beli pek hd rm15 baki saya tinggal rm5...saya tidak dapat membeli pek euro rm80 itu..persoalan saya kemanakah rm80 saya itu?hilang macam itu sahaja sedangkan bila saya nak membeli pek euro rm80 baki saya cuma rm5..?tolong beri penjelasan secepat mungkin...

    ReplyDelete
  39. Kenapa sy hanya bole lihat siaran 111 sahaja? Siaran lain tak bole tgk alasan siaran tergendala... Apa masalah njoi?

    ReplyDelete
  40. Mengapa hari ni service currently not available

    ReplyDelete
  41. Dah dekat 3 jam line Injoi tak jadi apa masalahnya?

    ReplyDelete
  42. Hai,mlm smalam siaran njovi saya ada masalah signal
    Unavailable

    ReplyDelete
  43. Siaran njoi saya hanya ada tv3 shaja,siaran TV lain xde...kenapa ye?

    ReplyDelete
  44. Nak tanya kenapa astro Njoi saya siarannya on off saja...on sekejap pastu dia off sendiri...mcmana nak Enjoi tengok mcm ni...

    ReplyDelete
  45. Beli pek aneka yang sebulan punya tapi 1 siaran takda..channel 108,macam mana ya..?

    ReplyDelete
  46. MCM mne cik Astro Sya xde singnel

    ReplyDelete
  47. Sy baru topup tambah nilai tp tersilap no akaun,macammane nk tukar balik yer.....

    ReplyDelete
  48. Decorder sya hanyut masa banjir
    Mcm mna nk dpat kn balik decorder njoi saya

    ReplyDelete