Friday, March 23, 2018

Penyambungan semula | astro kena potong





Mudahnya astro membuat sekatan siarannya apabila terlewat bayar bil,bila time nak buat
sambungan balik makan masa la pulak..luahan daripada pelanggan astro

Difahamkan, Untuk proses penyambungan semula line astro,sebanyak rm20 akan dikenakan dan dikreditkan ke dalam bil
bulanan anda.Rintitan daripada itu,ramai pelanggan astro tidak berpuas hati berkenaan dengan langkah
seumpama itu, begitu juga dengan peningkatan bil bulanan astro yang disifatkan mencekik pelangan setia mereka.

Ada pelanggan yang terus tamatkan akaun astro mereka dan beralih kepada unifi,skybox,parabola dan seumpamanya.Mereka
mencari inisiatif lain selain terus menjadi pelanggan setia astro.Saya berpendapat peralihan ini adalah
satu kerugian besar buat syarikat astro.

Bebalik pada penyambungan semula siaran astro,Kepada mereka yang tidak tahu lagi bagaimana nak buat sambungan line
tersebut aktif semula setelah siaran astro mereka disekat disebabkan kelewatan membayar bil astro  dibawah ini saya telah
sediakan beberapa kaedah atau cara yang boleh digunakan bagi mengaktifkannya kembali.

Pertama sekali sekiranya anda mendapati siaran astro anda disekat,cuba periksa dan pastikan dahulu bil bulanan anda
samada dah bayar atau tidak.

Selesaikan dahulu bayaran bil yang tertunggak serta simpan resit pembayaran tersebut untuk jadikan sebagai bukti yang
anda telah membayar.

selepas itu anda boleh hubungi astro untuk penyambungan semula.Anda boleh memilih cara atau kaedah seperti
dibawah :

- Hubungi astro care line 03-9543 3838

- Hantar emel untuk penyambungan semula wecare@astro.com.my
  sertakan sekali resit pembayaran

- Hantar sms  seperti berikut:
  ASTRO<jarak>RCO<jarak>AC<jarak>NoAkaun dan hantar ke 66688

  Contoh: ASTRO RCO AC 0801234567

- Membuat penyambungan semula terus ke services center

- Hantar mesej arahan sambungan melalui ruangan komen dalam astro facebook
  sertakan sekali resit sebagai bukti pembayaran.

contoh :-

47 comments:

  1. RM0.00 RHB: JomPAY to ASTRO/0966533124 for RM215.00 on 12/09/2018 21:57:22 is successful. Call 03-92068118 if you did NOT perform this transaction.

    ReplyDelete
  2. HELLO ASTRO .. SAYA BIASA BUAT PEMBAYARAN DEBIT MELALUI BSN .. KENAPA PULAK ADA BAKI TERTUNGGAK DAN DAH POTONG .. HARAP BAGI PENJELASAN .. TKS

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh hantar komen anda ke facebook page astro..kat sini xda staff/customer services astro.

      Delete
  3. Itu la astro lambat bayar cepat je sekat siaran.....dah bayar still ade ttunggak mcm mn la org ramai xtukar ke saluran lain......mcm la org xbayar langsunglangsung.bile call suruh sambung nk xnk je layan

    ReplyDelete
  4. Buat je laporan kat SKMM dan KPDNKK... Bukan tunggakan 3bulan pun. Terlambat sehari bayar potong dah. Sambung balik nak kena kena . Cara
    mudah buat duit.. Aniaya pengguna la tu. Sambung balik tak secepat memotong. Bagus tutup je akaun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu dah teraniayai sila laporkan je..tapi pastikan dulu tos/syarat/perjanjian kontrak dibaca terlebih dahulu.

      Delete
  5. Saya telah membuat pembayaran astro bagi akaun 0899425136.mohon pihak astro membuat penyambungan semula.terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hantar no akaun astro/detail pembayaran ke astro facebook page (mana2 ruangan komen) mintak astro buat penyambungan semula.

      Delete
  6. deme semua ni buat lawak apa antar complaint bagai2 kat sini,ini artikal blogger chorrrr,xpasal writer kena sembur dalam ni..sabar bro ya..haha

    ReplyDelete
  7. Macam mana nak tutup akaun astro ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu tuan dah tamat kontrak dgn Astro,settle dlu tnggakan yg Ada,lps tu blh la request untuk terminate.

      Blh call,emel,comment ke Facebook Astro atau pergi direct ke Astro center.

      Delete
  8. Hai Astro , mahu tanya bayaran Astro saya sudah di potong melalui Bank, sebanyak Rm 398.60, Tapi masih lagi tertungkak saya sudah cuba hubungi semua nombor yang ada, Tapi masih lagi tiada costmer yang dapat dihubungi.. Astromms pun sudah saya cuba, semua tidak boleh.. Saya ada bukti gambar dari bank dan sudah jumpa pegawai bank , potongan rm 398.60 tu sah betul dari Astro, Tapi masih lagi tertungkak, sudah 2 hari saya mhu kasih selsai masalah ini, tapi tidak juga selsai, saya harap pihak astro dapat selsaikan secepat mungkin.. ne no id Astro saya : 0967111730

    ReplyDelete
  9. ASTRO RCO AC 0918231073

    ReplyDelete
  10. Saya dh buat pembayaran ke akaun 0857221840 untk penyambungan semula..apa perlu saya buat

    ReplyDelete
  11. ASTRO RCO AC 0964358505 astro sy smpai skrg xboleh tgok..call astro tak boleh bil xde pun trtunggak

    ReplyDelete
  12. Saya telah buat pembayaran untuk penyambungan akaun Astro n0 acc 0819637129 melalui BSN. Harap dapat di sambung segera.tq.

    ReplyDelete
  13. Saya nak bayar 7/8/19
    Saya nak sambung balik

    ReplyDelete
  14. ASTRO RCO AC 0949707259
    10x antr msg dekt astro call busy hbis credit call
    pyment dh buat lebih 12jam

    ReplyDelete
  15. ASTRO RCO AC 0980731951 xdpt fdback ap ni,sy dh byr lbh 12 jam dh

    ReplyDelete
  16. pehal suma text ASTRO RCO kat blog ni..sms je le trus ke astro..bodoh gedabak tul la..

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum saya sudah bayar ASTRO Rco Ac 0979796908

    ReplyDelete
  18. Saya nk mitak kurang kan bil astro saya sb x manpu nk bayar srmun nye

    ReplyDelete
  19. Sy nak bayar
    Sy nak sambung balik

    ReplyDelete
  20. Bila sy sebanyak rm370.... Tunggakan selama 2 bulan... Adakah astro Akan sabung balik bila sy membayar rm350

    ReplyDelete