Sunday, April 8, 2018

No Tel Astro Terbaru


Nombor Telefon Astro terbaru :     03 - 9543 3838 (General Line)
                                                  03 - 9543 8100 ( Njoi Line)
                                                  03 - 9543 1543 (IPTV)


                                                Waktu Operasi  : Setiap hari  8am-12am

Buat pengetahuan anda,pihak astro telah pecahkan kepada beberapa bahagian talian / line bagi memudahkan anda dan pihak astro dalam mengatasi masalah kesibukan dalam talian serta memudahkan lagi urusan bersama.

kepada pengguna Njoi,haruslah anda menggunakan no tertera diatas (talian njoi) sekiranya ingin menghubungi pihak astro berkenaan masalah yang anda hadapi.Anda tidak perlu lagi menggunakan no talian general line,talian iptv dan seumpamanya yang mana sebelum ini  satu talian sahaja yang pernah digunakan (general line).

Anda boleh menghubungi pengawai khidmat pelanggan astro :

  • Melaporkan kerosakan
  • Membuat pendaftaran baru
  • Menukar dan menambah pakej saluran
  • Ingin mengetahui info/promosi terkini
  • Pertanyaan bil/akaun astro
  • Membuat penyambungan semula
  • Menutup akaun astro

Dibawah ini saya sediakan langkah-langkah untuk menghubungi pihak astro.Ingin saya tekankan disini ,sebelum menghubungi wakil perkhidmatan pelanggan astro,sila pastikan baki kredit telefon anda mencukupi.

Sediakan no akaun astro ada beserta no smartkad decoder astro anda
Segala perbualan anda bersama khidmat pelanggan direkodkan untuk tujuan latihan.

langkah-langkah untuk menghubungi pihak astro

General Line


  • Dail 03 - 9543 3838
  • Pilih bahasa : Tekan 1 untuk bahasa melayu
  • Masukkan no akaun astro anda 10 digit @ no ic diikuti butang # : 0847659111#
  • Bantuan teknikal : Tekan 3
  • Tunggu sebentar panggilan anda sedang disambungkan kepada pegawai bertugas


Njoi Line


  • Dail 03 - 9543 8100
  • Pilih bahasa : Tekan 1 untuk bahasa melayu
  • Masukan no kad pintar/no smartkad diikuti butang # : 0847659111#
  • Bantuan Tenikal : Tekan 1
  • Tunggu sebentar panggilan anda sedang disambungkan kepada pegawai bertugas

33 comments:

  1. Kenapa tak boleh cakap dengan perunding astro cam mna kita nak tahu bil bulanan klu toada talian untuk bwrcakap

    ReplyDelete
    Replies
    1. proses nk berckp dgan customer service perlu lalui iklan2 selingan terlebih dahulu.

      lebih baik bos attach comment masalah bos ke facebook page astro.

      Delete
  2. Berpuluh puluh kali telifon .....dok boleh cakap dengan pekerja astro pon....robot je jawap

    ReplyDelete
    Replies
    1. try pergi ke facebook page astro bos,,comment masalh bos kat situ..

      Delete
  3. Replies
    1. btul bos,ada kala membazir kredit je call customer sevices,iklan memanjang time proses nk disambungkan ke pegawai yg bertugas.

      Delete
  4. Replies
    1. try call waktu mlm bos...atau pergi ke facebook page astro,bos blh comment/buat pertanyaan kat stu..

      Delete
    2. Mcm mana nk bercakap dgn perunding astro ni...punya banyak langkah yg diikut...buat habis kredit je,nk tukar alamat ni dan nk tanya benda2 lain lgi...

      Delete
  5. Susahnya lahai nak cakap dengan pegawai yg bertugas

    ReplyDelete
  6. robot je semua yang bercakap...cm mana ni

    ReplyDelete
  7. Camne nak ckp dengan perunding Astro

    ReplyDelete
  8. Nak call berapa kali..dah Laa mesin yg jawab duit but pblem tak settel.. Very bad service 😞

    ReplyDelete
  9. Bila bil tak bayar, boleh pulak call kita.. Tp bila kita perlukan bantuan astro, yg jawab mesin je.. Puiiiikkkk...

    ReplyDelete
  10. Tolong lah jawab kol..cip astro rosak..mcam mana nk baiki..

    ReplyDelete
  11. Syx pernah missed bayar bil. astro, tp bil nak bayar,tengok ada tunggakkan.. pastu trus kne cas rm20 utk penyambungan.. memg teruk rasa.

    ReplyDelete
  12. Almost 4hours i call astro langsung x tembus talian. Kenapa ye????astro cuti ke hari ni?????? !!!! !

    ReplyDelete
  13. Masalah betul lah, kalau da tukar no bagi lah no baru kt orang astro, niyy tak asyik dpt msg dri astro yg bil astro aku belum bayar.. Tolong lah jgn nk menyusahkan org je.. Astro bukan call aku sekali je.. Lagi pun aku da ckp yg aku guna no fon ni da setahun lebih.. Aku langsung tak pakai astro.. Ni ttbe tiap bulan masok msg, pastu call..

    ReplyDelete
  14. Kad astro go beyond saya tidak berfungsi.adakah perlu saya tukar kad baru?

    ReplyDelete
  15. susahnya mau ckap dgn operator astro ni

    ReplyDelete
  16. Knp bil astro sye x tetap ek...2 bln lepas rm73..sebulan lps tu rm95...bln ni naik smpai rm154...padahal x de pun tambah ape2 siaran..tiap2 bln siaran yg same2...col astro da x bleh nk ckp dgn operater skrg ni....pening la...

    ReplyDelete
  17. SUSAH BETUL NAK BERCAKAP DENGAN OPERATOR NIE.!!
    SURUH TEKAN ITU SURUH TEKAN INI. TUNGGU GILIRAN ANDA LAH SAMPAI KE SUDAH X DAPAT JUGAK BERCAKAP.BERAPA KALI DAH KOL NI.. NK BATALKAN AKAUN PON SUSAH. HARITU SURUH KOL JE BAGI IC DAN BATAL KAN. DENGAR MEMANG SENANG. MASALAH OPERATOR MANA!!!KOL2 NAK TUNGGU ROBOT BERCAKAP SATU HAL..HARAM NAK BERCAKAP DENGAN OPERATOR!!!! MENYAMPAH BETUL !

    ReplyDelete
  18. Susah kita cm ni nk call cukup pyah nk bls

    ReplyDelete
  19. Sy cuma nk pindah astro ke rumah lain pun susah

    ReplyDelete
  20. Macam sial..nk brcakap gn operator pon susah..

    ReplyDelete
  21. Astro dh janji nk upgrade package on 15 dec, tapi smpi hari nie ape pun x de, bil dh sampai harga package baru.. apa nie astro

    ReplyDelete
  22. Astro terpandai nak jawap masalah kerosakan ke, bayaran bulanan pandai pulak nak minta bayaran, macam cara nak buat pemotongan astro kalau tak pandai nak jaga pelanggan

    ReplyDelete
  23. Sy akan berpindah , mcm mna sy nk hubungi estro utk pemindahan astro.. jgn smpi semua org x langgan astro lgi dh la.. servis yrok

    ReplyDelete
  24. sy kol byk kli hbis kredit je..lani nk potong dah mls nk pkai dah..suke2 je potong bkn org tk byr geram aku dgn astro ni

    ReplyDelete
  25. Tak pernah nak dapat call...byk main la

    ReplyDelete
  26. hampass sehampas hampasnyaaaaa... dh byarr nk ckp tya knpa tk
    sambung lgiij.. robott yg jawaappppppp... klu nk potong duitt cepa
    jerrr.. niaga tk amanhh.. asal hujan gambar hilang.. kita byar full
    jrr.. kerajaan mentri telekomukasi dn yg sekutu dgnnya knpa diam
    tk leh ker tolong tgk masalahh berabad lma rasanya. nyaya
    mak jah n pak karim...

    ReplyDelete