Nombor Telefon Astro terbaru : 03 - 9543 3838 (General Line)
03 - 9543 8100 ( Njoi Line)
03 - 9543 1543 (IPTV)
Waktu Operasi : Setiap hari 8am-12am
Buat pengetahuan anda,pihak astro telah pecahkan kepada beberapa bahagian talian / line bagi memudahkan anda dan pihak astro dalam mengatasi masalah kesibukan dalam talian serta memudahkan lagi urusan bersama.
kepada pengguna Njoi,haruslah anda menggunakan no tertera diatas (talian njoi) sekiranya ingin menghubungi pihak astro berkenaan masalah yang anda hadapi.Anda tidak perlu lagi menggunakan no talian general line,talian iptv dan seumpamanya yang mana sebelum ini satu talian sahaja yang pernah digunakan (general line).
Anda boleh menghubungi pengawai khidmat pelanggan astro :
- Melaporkan kerosakan
- Membuat pendaftaran baru
- Menukar dan menambah pakej saluran
- Ingin mengetahui info/promosi terkini
- Pertanyaan bil/akaun astro
- Membuat penyambungan semula
- Menutup akaun astro
Dibawah ini saya sediakan langkah-langkah untuk menghubungi pihak astro.Ingin saya tekankan disini ,sebelum menghubungi wakil perkhidmatan pelanggan astro,sila pastikan baki kredit telefon anda mencukupi.
Sediakan no akaun astro ada beserta no smartkad decoder astro anda
Segala perbualan anda bersama khidmat pelanggan direkodkan untuk tujuan latihan.
langkah-langkah untuk menghubungi pihak astro
General Line
- Dail 03 - 9543 3838
- Pilih bahasa : Tekan 1 untuk bahasa melayu
- Masukkan no akaun astro anda 10 digit @ no ic diikuti butang # : 0847659111#
- Bantuan teknikal : Tekan 3
- Tunggu sebentar panggilan anda sedang disambungkan kepada pegawai bertugas
Njoi Line
- Dail 03 - 9543 8100
- Pilih bahasa : Tekan 1 untuk bahasa melayu
- Masukan no kad pintar/no smartkad diikuti butang # : 0847659111#
- Bantuan Tenikal : Tekan 1
- Tunggu sebentar panggilan anda sedang disambungkan kepada pegawai bertugas
Kenapa tak boleh cakap dengan perunding astro cam mna kita nak tahu bil bulanan klu toada talian untuk bwrcakap
ReplyDeleteproses nk berckp dgan customer service perlu lalui iklan2 selingan terlebih dahulu.
Deletelebih baik bos attach comment masalah bos ke facebook page astro.
Berpuluh puluh kali telifon .....dok boleh cakap dengan pekerja astro pon....robot je jawap
ReplyDeletetry pergi ke facebook page astro bos,,comment masalh bos kat situ..
Deletebtol3..servis teruk..
ReplyDeletebtul bos,ada kala membazir kredit je call customer sevices,iklan memanjang time proses nk disambungkan ke pegawai yg bertugas.
Deletepnt ckp ngn robot..waste time..
ReplyDeletetry call waktu mlm bos...atau pergi ke facebook page astro,bos blh comment/buat pertanyaan kat stu..
DeleteMcm mana nk bercakap dgn perunding astro ni...punya banyak langkah yg diikut...buat habis kredit je,nk tukar alamat ni dan nk tanya benda2 lain lgi...
DeleteSusahnya lahai nak cakap dengan pegawai yg bertugas
ReplyDeleterobot je semua yang bercakap...cm mana ni
ReplyDeleteCamne nak ckp dengan perunding Astro
ReplyDeleteNak call berapa kali..dah Laa mesin yg jawab duit but pblem tak settel.. Very bad service 😞
ReplyDeleteCall haram tak dapat
ReplyDeleteBila bil tak bayar, boleh pulak call kita.. Tp bila kita perlukan bantuan astro, yg jawab mesin je.. Puiiiikkkk...
ReplyDeleteTolong lah jawab kol..cip astro rosak..mcam mana nk baiki..
ReplyDeleteSyx pernah missed bayar bil. astro, tp bil nak bayar,tengok ada tunggakkan.. pastu trus kne cas rm20 utk penyambungan.. memg teruk rasa.
ReplyDeleteAlmost 4hours i call astro langsung x tembus talian. Kenapa ye????astro cuti ke hari ni?????? !!!! !
ReplyDeleteMasalah betul lah, kalau da tukar no bagi lah no baru kt orang astro, niyy tak asyik dpt msg dri astro yg bil astro aku belum bayar.. Tolong lah jgn nk menyusahkan org je.. Astro bukan call aku sekali je.. Lagi pun aku da ckp yg aku guna no fon ni da setahun lebih.. Aku langsung tak pakai astro.. Ni ttbe tiap bulan masok msg, pastu call..
ReplyDeleteKad astro go beyond saya tidak berfungsi.adakah perlu saya tukar kad baru?
ReplyDeletesusahnya mau ckap dgn operator astro ni
ReplyDeleteKnp bil astro sye x tetap ek...2 bln lepas rm73..sebulan lps tu rm95...bln ni naik smpai rm154...padahal x de pun tambah ape2 siaran..tiap2 bln siaran yg same2...col astro da x bleh nk ckp dgn operater skrg ni....pening la...
ReplyDeleteSUSAH BETUL NAK BERCAKAP DENGAN OPERATOR NIE.!!
ReplyDeleteSURUH TEKAN ITU SURUH TEKAN INI. TUNGGU GILIRAN ANDA LAH SAMPAI KE SUDAH X DAPAT JUGAK BERCAKAP.BERAPA KALI DAH KOL NI.. NK BATALKAN AKAUN PON SUSAH. HARITU SURUH KOL JE BAGI IC DAN BATAL KAN. DENGAR MEMANG SENANG. MASALAH OPERATOR MANA!!!KOL2 NAK TUNGGU ROBOT BERCAKAP SATU HAL..HARAM NAK BERCAKAP DENGAN OPERATOR!!!! MENYAMPAH BETUL !
Susah kita cm ni nk call cukup pyah nk bls
ReplyDeleteSy cuma nk pindah astro ke rumah lain pun susah
ReplyDeleteMacam sial..nk brcakap gn operator pon susah..
ReplyDeleteAstro dh janji nk upgrade package on 15 dec, tapi smpi hari nie ape pun x de, bil dh sampai harga package baru.. apa nie astro
ReplyDeleteAstro terpandai nak jawap masalah kerosakan ke, bayaran bulanan pandai pulak nak minta bayaran, macam cara nak buat pemotongan astro kalau tak pandai nak jaga pelanggan
ReplyDeleteSy akan berpindah , mcm mna sy nk hubungi estro utk pemindahan astro.. jgn smpi semua org x langgan astro lgi dh la.. servis yrok
ReplyDeleteHai, sy nk tukar pakej astro
ReplyDeletesy kol byk kli hbis kredit je..lani nk potong dah mls nk pkai dah..suke2 je potong bkn org tk byr geram aku dgn astro ni
ReplyDeleteTak pernah nak dapat call...byk main la
ReplyDeletehampass sehampas hampasnyaaaaa... dh byarr nk ckp tya knpa tk
ReplyDeletesambung lgiij.. robott yg jawaappppppp... klu nk potong duitt cepa
jerrr.. niaga tk amanhh.. asal hujan gambar hilang.. kita byar full
jrr.. kerajaan mentri telekomukasi dn yg sekutu dgnnya knpa diam
tk leh ker tolong tgk masalahh berabad lma rasanya. nyaya
mak jah n pak karim...